Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu
Köşe Yazarı
Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu
 

KİM DÜNYA VE AHİRET İÇİN SAADET İSTİYOR

KESİN DAVET 64 KİM DÜNYA VE AHİRET İÇİN SAADET İSTİYOR   Bütün bu anlatılanların ışığında, bize hem dünyada huzur ve saadeti ve hem de sonsuz hayatta mutluluğu kazandıracak, yaşatacak bir reçete var mı?  Her insan bunu merak etmez mi?  Bunun için Kur’an-ı Kerîm tefsirlerinde konuyu öğrenebiliriz. Risale-i Nur Külliyatı bu konuya çözüm için reçeteler yazmıştır.  Ancak tahkiki, nedenini, niçini sorgulayarak elde edilen bir iman, insana ebedi hayatta neler kazandırdığına Şualar’da şöyle bir izah getirilmektedir:   Risale-i Nur'daki bütün mizanlar ve müvazeneler, ölçüler ve dengeler, imanın saadet-i dünyeviyeye ve uhreviyeye, dünya ve ahiret saadetine medar, sebep olan meyvelerini beyan ederler. Ve o küllî ve büyük meyveler, bu dünyada gösterdikleri saadet-i hayatiye, hayatın mutluluğuna ve lezzet-i ömür cihetiyle, yaşamanın huzuru yönü ile her mü'minin imanı ona bir saadet-i ebediyeyi, sonsuz mutluluğu kazandıracak.. belki sünbül verecek ve o surette inkişaf edecek, gelişecek diye haber verirler.   İMANIN ŞARTLARI MEYVELERLE DOLU   Allah’a CC, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, öldükten sonra dirilmeye iman, kadere iman,  her biri insanın hem ebedi hayatı kazanmasını ve  hem de orada imtiyaz kazanmasını sağlıyor. Dolayısı ile iman sahibi olmak ebedi hayatı kazandırır ama herbir iman esasında derinlik elde etmek,  tefekkürde mertebe kat etmek,  sonsuz saadet aleminde bizi yaratan Cenab-ı Hak ile müşerref olamamıza vasıta olur.   Ve imanın o küllî ve pek çok meyvelerinden beş meyvesi, meyve-i mi'rac olarak Otuzbirinci Söz'ün âhirinde ve diğer beş meyvesi Yirmidördüncü Söz'ün Beşinci Dal'ında nümune olarak yazılmış... Erkân-ı imaniyenin, imanın şartlarının herbirinin ayrı ayrı pek çok belki hadsiz meyveleri olduğu gibi, Mecmuunun, hepsinin birden çok meyvelerinden bir meyvesi, koca Cennet ve biri de saadet-i ebediye, sonsuz saadet hayatı ve biri de belki en tatlısı da rü'yet-i İlahiyedir, Allah’ı CC görmektir diye, başta demiştik. Ve Otuzikinci Söz'ün âhirindeki müvazenede, imanın saadet-i dâreyne medar, iki cihan saadetine sebep bir kısım semereleri, meyveleri güzel izah edilmiş. İman-ı bil'kader rüknünün, kadere iman şartının kıymetdar meyveleri  sadece ebedi hayata bakmayıp bu dünyada çok faydaları bulunduğuna bir delil, umum lisanında darb-ı mesel, ata sözü olmuştur. Yâni, "Kadere iman eden, gamlardan kurtulur." (20/256) Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu 24.04.2020
Ekleme Tarihi: 24 Nisan 2020 - Cuma

KİM DÜNYA VE AHİRET İÇİN SAADET İSTİYOR

KESİN DAVET 64

KİM DÜNYA VE AHİRET İÇİN SAADET İSTİYOR
 
Bütün bu anlatılanların ışığında, bize hem dünyada huzur ve saadeti ve hem de sonsuz hayatta mutluluğu kazandıracak, yaşatacak bir reçete var mı? 
Her insan bunu merak etmez mi? 
Bunun için Kur’an-ı Kerîm tefsirlerinde konuyu öğrenebiliriz. Risale-i Nur Külliyatı bu konuya çözüm için reçeteler yazmıştır. 
Ancak tahkiki, nedenini, niçini sorgulayarak elde edilen bir iman, insana ebedi hayatta neler kazandırdığına Şualar’da şöyle bir izah getirilmektedir:
 
Risale-i Nur'daki bütün mizanlar ve müvazeneler, ölçüler ve dengeler,
imanın saadet-i dünyeviyeye ve uhreviyeye, dünya ve ahiret saadetine medar, sebep olan meyvelerini beyan ederler.
Ve o küllî ve büyük meyveler,
bu dünyada gösterdikleri saadet-i hayatiye, hayatın mutluluğuna ve
lezzet-i ömür cihetiyle, yaşamanın huzuru yönü ile
her mü'minin imanı ona bir saadet-i ebediyeyi, sonsuz mutluluğu kazandıracak..
belki sünbül verecek ve o surette inkişaf edecek, gelişecek diye haber verirler.
 
İMANIN ŞARTLARI MEYVELERLE DOLU
 
Allah’a CC, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, öldükten sonra dirilmeye iman, kadere iman, 
her biri insanın hem ebedi hayatı kazanmasını ve 
hem de orada imtiyaz kazanmasını sağlıyor. Dolayısı ile iman sahibi olmak ebedi hayatı kazandırır ama herbir iman esasında derinlik elde etmek, 
tefekkürde mertebe kat etmek, 
sonsuz saadet aleminde bizi yaratan Cenab-ı Hak ile müşerref olamamıza vasıta olur.
 
Ve imanın o küllî ve pek çok meyvelerinden beş meyvesi,
meyve-i mi'rac olarak Otuzbirinci Söz'ün âhirinde ve
diğer beş meyvesi Yirmidördüncü Söz'ün Beşinci Dal'ında nümune olarak yazılmış...
Erkân-ı imaniyenin, imanın şartlarının herbirinin ayrı ayrı pek çok belki hadsiz meyveleri olduğu gibi,
Mecmuunun, hepsinin birden çok meyvelerinden bir meyvesi,
koca Cennet ve
biri de saadet-i ebediye, sonsuz saadet hayatı ve
biri de belki en tatlısı da rü'yet-i İlahiyedir, Allah’ı CC görmektir diye,
başta demiştik.

Ve Otuzikinci Söz'ün âhirindeki müvazenede,
imanın saadet-i dâreyne medar, iki cihan saadetine sebep bir kısım semereleri, meyveleri güzel izah edilmiş.

İman-ı bil'kader rüknünün, kadere iman şartının kıymetdar meyveleri 
sadece ebedi hayata bakmayıp bu dünyada çok faydaları bulunduğuna bir delil,
umum lisanında darb-ı mesel, ata sözü olmuştur.
Yâni, "Kadere iman eden, gamlardan kurtulur." (20/256)

Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu
24.04.2020

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergundemim.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Yazıları

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.