Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu
Köşe Yazarı
Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu
 

KESİN DAVET 70 HADİSi ŞERİFLER VE BAZI RİVAYETLER

KESİN DAVET 70 HADİSi ŞERİFLER VE BAZI RİVAYETLER Bir hadise göre mümin öleceğini hissettiği anda Allah’a kavuşmayı her şeye tercih eden bir duyguya sahip olur. (25/ 14-18;67; 6) Âhirete intikal eden bütün mümin ruhlarının yüksek yerlerde ve cennet bahçelerindeki ağaç dallarında bulunacağını haber veren hadisler de mevcuttur.” (25/75;32)   Ebû Katâde’nin rivayetine göre Hz. Peygamber dünyadan âhirete intikal eden insanları mümin ve fâcir diye ikiye ayırmış, birincisi için “istirahata çekilen kimse”, ikincisi için de “ölümü sebebiyle insanların rahata erdiği kimse” ifadesini kullanmış ve şöyle demiştir: “Mümin öldüğü andan itibaren dünyanın meşakkati, elem ve eziyetlerinden kurtulmuş olur.” Hz. Âişe RA, Resûlullah’ın ölüm sırasında acı çektiğini söylemekte ve “Lâ ilâhe illallah, ölümün de sarsıntıları varmış, Allahım, bana yardım et!” dediğini nakletmektedir.(26/42; 64;8) Hz. Peygamber’in müminin son nefeslerini ter dökerek verdiğini söylediği de rivayet edilmiştir. (27/8-10) İmam-ı Gazzâlî RH; “Ölümü kısaca “bir durum değişikliği” olarak tanımlayıp ruhun bedenden ayrıldıktan sonra ya azap çekerek veya mutlu olarak varlığını sürdüreceğini belirtir. Ölüm Allah’ın sevgili kullarına, bir bardak tatlı soğuk suyu içmek kadar kolay gelir. Ruhun bedenden ayrılmasının anlamı beden üzerindeki yönetiminin sona ermesidir. Ancak ruhta bundan sonra da acıyı ve sevinci algılama yeteneği vardır; ruhun bizâtihi sahip olduğu bu yetenekler bedenden ayrılınca devam eder; organlar aracılığıyla elde ettiği nitelikler ise bedenden ayrıldıktan sonra yok olur. Ruh bedene dönmekle bunları yeniden kazanır. Bu dönüş kabirde veya yeniden dirilme gününde olabilir.    Kesin davet herkesin yaşayacağı bir gerçektir. Bunu insan birinci dereceden yakınlarına piyango vurunca idrak ediyor. Kendi başına gelince de iş işten çoktan geçmiş oluyor.  Bu yazılarımızı bilvesile okuyanımız olursa, kendisi istifade etti ise, başkalarının da istifadesine çalışacağı bir vazifedir.  İstifade edilmek dileklerimle Allah’a emanet olunuz.    KAYNAKLAR (1). Fecr Sûresi (2). Lem’alar ..., sayfa 57 (3). Ankebut Sûresi (4). Sözler  sayfa 4den başlıyor, sayfa 6, 8, 61, 66, 67  yayımlananda işaretlenecek? (5). Mülk Sûresi   sayfa 9, 46 (6). Mektubat  sayfa 9, 29, 50 (7). Âl-i İmrân  Sûresi sayfa 27 (8). Yusuf Sûresi  sayfa 29, 70 TEKRAR (9).  İşârât-ül İ'caz  sayfa 32 (10). Zümer Suresi sayfa 34 (11). Kefh Sûresi  sayfa 39 (12). En'âm Sûresi,  sayfa 39 (13). A'râf Sûresi,   sayfa 40 (14). Enbiya Sûresi  sayfa 53, 61 (15). Keşfü’l Hafâ 1;203, 2/120   sayfa 53 (16). Kâf Sûresi sayfa 54 (17). Mesnevi-i Nuriye sayfa 55 (18). Bakara Sûresi  sayfa 59 (19). Asâ-yı Mûsa  sayfa 59-60 (20). Şualar  sayfa 60, 63, 64 (21). Yûnus Sûresi   sayfa 60 (22). Nahl Sûresi  sayfa 60 (23). Fussılet Sûresi  sayfa 61 (24). Ahzap Sûresi  sayfa 61 (25). Müslim, Tirmizî, İbn Mâce, ( Zikir, 14-18; Cenâʾiz, 67; Zühd, 6; Cennet, 75;   Zühd, 32)  sayfa 60, 61 (26). Buhârî, İbn Mâce, Tirmizî, (Riḳāḳ, 42; Cenâʾiz, 64; Cenâʾiz, 8) sayfa 62 (27). Tirmizî (Cenâʾiz, 8, 10)  sayfa 62 Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu 06.05.2020
Ekleme Tarihi: 06 Mayıs 2020 - Çarşamba

KESİN DAVET 70 HADİSi ŞERİFLER VE BAZI RİVAYETLER

KESİN DAVET 70

HADİSi ŞERİFLER VE

BAZI RİVAYETLER


Bir hadise göre mümin öleceğini hissettiği anda Allah’a kavuşmayı her şeye tercih eden bir duyguya sahip olur. (25/ 14-18;67; 6)


Âhirete intikal eden bütün mümin ruhlarının yüksek yerlerde ve cennet bahçelerindeki ağaç dallarında bulunacağını haber veren hadisler de mevcuttur.” (25/75;32)
 

Ebû Katâde’nin rivayetine göre Hz. Peygamber dünyadan âhirete intikal eden insanları mümin ve fâcir diye ikiye ayırmış,

birincisi için “istirahata çekilen kimse”,

ikincisi için de “ölümü sebebiyle insanların rahata erdiği kimse” ifadesini kullanmış ve şöyle demiştir:

“Mümin öldüğü andan itibaren dünyanın meşakkati, elem ve eziyetlerinden kurtulmuş olur.”


Hz. Âişe RA, Resûlullah’ın ölüm sırasında acı çektiğini söylemekte ve

“Lâ ilâhe illallah, ölümün de sarsıntıları varmış, Allahım, bana yardım et!”

dediğini nakletmektedir.(26/42; 64;8)


Hz. Peygamber’in müminin son nefeslerini ter dökerek verdiğini söylediği de rivayet edilmiştir. (27/8-10)


İmam-ı Gazzâlî RH;

“Ölümü kısaca “bir durum değişikliği” olarak tanımlayıp ruhun bedenden ayrıldıktan sonra ya azap çekerek veya mutlu olarak varlığını sürdüreceğini belirtir.

Ölüm Allah’ın sevgili kullarına, bir bardak tatlı soğuk suyu içmek kadar kolay gelir.

Ruhun bedenden ayrılmasının anlamı beden üzerindeki yönetiminin sona ermesidir.

Ancak ruhta bundan sonra da acıyı ve sevinci algılama yeteneği vardır;

ruhun bizâtihi sahip olduğu bu yetenekler bedenden ayrılınca devam eder;

organlar aracılığıyla elde ettiği nitelikler ise bedenden ayrıldıktan sonra yok olur.

Ruh bedene dönmekle bunları yeniden kazanır.

Bu dönüş kabirde veya yeniden dirilme gününde olabilir. 
 

Kesin davet herkesin yaşayacağı bir gerçektir. Bunu insan birinci dereceden yakınlarına piyango vurunca idrak ediyor. Kendi başına gelince de iş işten çoktan geçmiş oluyor. 

Bu yazılarımızı bilvesile okuyanımız olursa, kendisi istifade etti ise, başkalarının da istifadesine çalışacağı bir vazifedir. 
İstifade edilmek dileklerimle Allah’a emanet olunuz. 
 
KAYNAKLAR
(1). Fecr Sûresi
(2). Lem’alar ..., sayfa 57
(3). Ankebut Sûresi
(4). Sözler  sayfa 4den başlıyor, sayfa 6, 8, 61, 66, 67  yayımlananda işaretlenecek?
(5). Mülk Sûresi   sayfa 9, 46
(6). Mektubat  sayfa 9, 29, 50
(7). Âl-i İmrân  Sûresi sayfa 27
(8). Yusuf Sûresi  sayfa 29, 70 TEKRAR
(9).  İşârât-ül İ'caz  sayfa 32
(10). Zümer Suresi sayfa 34
(11). Kefh Sûresi  sayfa 39
(12). En'âm Sûresi,  sayfa 39
(13). A'râf Sûresi,   sayfa 40
(14). Enbiya Sûresi  sayfa 53, 61
(15). Keşfü’l Hafâ 1;203, 2/120   sayfa 53
(16). Kâf Sûresi sayfa 54
(17). Mesnevi-i Nuriye sayfa 55
(18). Bakara Sûresi  sayfa 59
(19). Asâ-yı Mûsa  sayfa 59-60
(20). Şualar  sayfa 60, 63, 64
(21). Yûnus Sûresi   sayfa 60
(22). Nahl Sûresi  sayfa 60
(23). Fussılet Sûresi  sayfa 61
(24). Ahzap Sûresi  sayfa 61
(25). Müslim, Tirmizî, İbn Mâce, ( Zikir, 14-18; Cenâʾiz, 67; Zühd, 6; Cennet, 75;   Zühd, 32)  sayfa 60, 61
(26). Buhârî, İbn Mâce, Tirmizî, (Riḳāḳ, 42; Cenâʾiz, 64; Cenâʾiz, 8) sayfa 62
(27). Tirmizî (Cenâʾiz, 8, 10)  sayfa 62

Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu

06.05.2020

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergundemim.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Yazıları

20
Nisan
14
Nisan
11
Nisan
08
Nisan
06
Nisan
03
Nisan
29
Mart
22
Aralık
17
Aralık
12
Aralık
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.