Köpek balıkları ve insanlar aynı obezite genine sahip

Bilim insanlarının köpek balıklarıyla ilgili yaptıkları çalışma, bazı ortak genlerin yüzlerce yıl önce ortak atadan alındığını gösteriyor.

Köpek balıkları ve insanlar aynı obezite genine sahip
25 Ekim 2018 Perşembe 13:26

banner977

Bilim insanlarının köpek balığı genomunu sıralaması, insanlar ile köpek balıklarının üreme, uyku ve obezite genlerinin aynı olduğunu ortaya çıkardı.

Japonya'daki RIKEN Biyosistem Dinamikleri Araştırma Merkezi'ndeki araştırmacılar, diğer Japon enstitüleri ve akvaryumları ile işbirliği yaparak, ilk kez iki köpek balığının, catshark ve bambu köpekbalığı türlerinin, tüm genomlarını çözdü. Genomların analiz edilmesi ve diğer omurgalı türlerle karşılaştırılması insanlarla genetik benzerliklere dair yeni veriler sunuyor.

Sputnik'in haberine göre köpekbalıkları ve insanların farklı şekilde evrimleşse de aynı genetik elementlere sahip olması, bu elementlerin yaklaşık 450 milyon yıl önce uzun bir süre önce yaşamış ortak bir atadan alındığını gösteriyor. Dolayısıyla bu genlerin köpek balıkları ile kemikli balıkların ayrılmasından önceki son ortak atada var olduğu düşünülüyor. Kemik değil kıkırdak yapısına sahip köpek balıkları bu şekilde evrimleşirken, kemikli balık türü ise dinozorlardan kertenkele ve insana, bildiğimiz omurgalı canlı türlerine doğru evrimleşti.

Köpek balıkları ve insanların son ortak atalarının neye benzediği tam olarak bilinmiyor. Nature dergisinde 2012 yılında yayımlanan bir makale ve Chicago Üniversitesi ekibinin eriştiği bulgular, köpekbalıkları ile kemikli balıkların atasının ‘Acanthodes bronni' olduğuna ve bu türün daha çok köpekbalıklarına benzediğini gösteriyordu.

Kaynak: Hürriyet

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.